Ja du Svenne, min käre broder/syster

Ja du du Svenne min Käre/a

"Om de allierade hade bekämpat Tredje Riket med "pennan som skarpasta vapnet" istället för vapenmakt så vore vi i Europa i dag en del av Tredje Riket.  Eller om man lagt sig på rygg som Moder Svea för Hitler och låtit andra kämpa och dö för sin frihet. Crying"

Du kanske har förstått att vi är en del av "fjärde riket" i form av EU och om du läser lite om Fru Kanslare i Tyskland, då behöver du inte läsa länge innan du kommer att förstå att proceduren är den samma, alltså innehållet i politiken de för inom EU i dag och Onkel Adolf och hela den tyska nationen förde på sin tid (han hadde ju hela folket och lite till med sig och har ).

Moder Svea lagde sig inte på rygg, Moder Svea tjänade fina slantar på hela köret och gör fortfarande Devil Att brodefolket i söder inte kom på besök till Svearike var helt enkelt i grund och botten att de tyckte lika och tycker lika nu också, för utom då hadde det inte gått att gå in i Sverige det hadde tärt för mycket på krafterna, att de hälsade på hos våra bröder i väst berodde på att Britterna var på gång med de planer, att de svek avtalet med Russar och gav sig ditåt var gjort för Britternas räkning, de i Ryssland hadde ju tagit Brittiska ägor och gjort till sina, vi skall inte glömma att Amerikanerna tjänade och tjänar än fina pengar på alltet.

Så skall vi komma till värkligheten, tror du min käre att det skulle räcka med tillgängligt manskap på Island till att försvara landet emot en aggression utifrån? Crying jag tror inte, vi grejade inte fiskegränserna själva, jag var och arbetade som fiskare på 50 milen och 200 milen och var en av ca 20 000 enkla själar att skriva mig på frivillig listan för att kriga, skulle det komma till det, om tur är blev det aldrig så, jag kan om inte du redan vet det, informera dig om det kalla fakta att ett styck JAS 39 Gripen med sin arsenal kan förlama Island och skicka det till baks till Vikingatidens utveckling, då våre största delen av befolkningen självdöd, jag tror inte att det överstiger 1% av det Stor-islänska folket som klarar av att greja sig på det naturen på Island erbjuder.

Bara för goda de minnens skull kan jag informera dig om at det var Östblocket och det goda folket i de Arabiska länderna, Asien, Afrika och Australia som stöttade oss i "fiske-krigen" och vårt brödra folk i nordiska länderna för utom Sverige, Svea som för sin del har gjort allt de kan under Wallenberg ledning för att döda islänsk fiskodling av förklarlig ekonomisk anledning.

Nej min käre, "Rambos" under islänska märken är bara tilltänkta för att slå på det Stor-islänska folket när det vaknar upp av den ljuva och lögnaktiga drömmen som de drömmer i dag, hungriga och fattiga.Tounge

Bästa hälsning och ta det vackert med vapen, har du glömt Göteborg

http://www.youtube.com/watch?v=m8sykODmXHw lyssna på det här i stället och börja att drömma med mej om den Nordiska Unionen

Palli


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband